8. 6. 2021: Америцькы науковцї выголосили, же єствують доказы о умелім взнику коронавірусу

SARS-CoV-2 má genetickú stopu, ktorú prirodzený koronavírus nemá, uvádza sa v článku doktora Stephena Quaya a profesora fyziky Kalifornskej univerzity v Berkeley Richarda Muellera, ktorý bol uverejnený v novinách The Wall Street Journal.

Odborníci objavili v novom koronavíruse sekvenciu genómu v kombinácii CGG-CGG. Vedci ju často používajú na zvýšenie infekčnosti a smrteľnosti vírusov: je to určitý signál, že vsuvka bola vyrobená v laboratóriu.

CGG-CGG je v prírode extrémne vzácny. Podľa Quaya a Muellera nemajú prirodzené koronavírusy SARS alebo MERS túto sekvenciu. Podľa ich slov ju v tomto prípade nový koronavírus jednoducho nemohol sám získať.

„V skutočnosti v celej triede koronavírusu, do ktorej patrí aj CoV-2, nikdy neexistovala kombinácia CGG-CGG, ktorá by vznikla prirodzenou cestou. To znamená, že v tomto prípade nefunguje obvyklý spôsob, akým vírusy získavajú nové zručnosti,“ domnievajú sa vedci.

Stúpenci zoonotického pôvodu (to zn. teórie, že patogén prešiel na človeka zo zvieraťa) by teda mali vysvetliť, prečo si SARS-CoV-2 počas mutácie a rekombinácie vybral najmenej preferovanú sekvenciu – dvojitú CGG, uvádza sa v článku.

Zdroj: Hlavné správy / Konzervatívny denník, skrtátené